Corona Richtlijnen

Heropstart Judo Tervuren – Huldenberg

Laatste aanpssing : 10/04/2022

Hieronder worden de belangrijkste praktische regels opgelijst, maar daarnaast willen we vooral beroep doen op ieders constructieve houding en gezond verstand om alles in goede banen te laten verlopen.

Coronaverantwoordelijke houdt toezicht op het naleven van de gelden regels

• Voorzitter: Thierry Beirens

Richtlijnen trainingen

• Algemeen :
    • Algemeen geldende preventieve maatregelen dienen altijd toegepast te worden:
      •  Symptomen of ziekte: blijf 2 weken thuis
    • Ontsmetten bij binnen komst sporthal/ dojo
    • De andere ‘normale’ gezondheidsregels bij je judo blijven uiteraard van toepassing, zoals propere judogi, korte & propere nagels, enz
    • Alle deuren van dojo blijven steeds open (incl. nooduitgang) om maximale ventilatie te voorzien.
    • Er staat een CO2 meter opgesteld in de dojo
    • Respecteer de uurregeling:
      • kom niet te vroeg in de zaal (indien geen functie)
      • Judoka’s verlaten na de training steeds onmiddellijk de zaal
    • Trainingsschema’s en werkingswijze worden steeds afgestemd op de geldende richtlijnen en protocollen.
    • Judoka’s die dat wensen kunnen met mondmasker trainen
  • Wat bij een positieve corona-test?
      • Indien positief getest en recent getraind
        • Gelieve de club te verwittigen via: info@judoclubtervuren.be
        • Wij nemen -gericht- de nodige stappen om mogelijke partners te verwittigen
      • Bij rapportering positief geval worden de trainingspartners verwittigd (via het bestuur en/ of trainers).
  • Jeugdwerking:
    • Ouders wachten hun kinderen op BUITEN de Dojo!
    • Ouders mogen de training in de dojo volgen, (bvb Jeugd 1)  maar we verkiezen er natuurlijk voor om het aantal bezoekers in de dojo te beperken.